2021.05.15 · SKYND - Tyler Hadley (cover basowy)
< = >

To moje pierwsze coverowe wideo [1], więc jest to przede wszystkim eksperyment nagrywania i obróbki audio/wideo.

Czemu ten utwór [2]? Jest stosunkowo łatwy i przyjemny w graniu. No i nie muszę przestrajać basu.

Nie jestem zaawansowanym basistą. Nauczyłem się ścieżki basu ze słuchu — starałem się pozostawać wierny temu, co słyszę w oryginale, ale mogły wkraść się błędy lub źle usłyszane fragmenty rytmiczne. Źródłowy utwór jest potraktowany filtrem górnoprzepustowym na około 80 Hz w czasie, kiedy gram. Przetwarzanie basu skłąda się z wtyczki Mammoth, odrobiny excitera, filtra EQ (umiarkowane wcięcie średnich częstotliwości, rozległe wzmocnienie okolicy 3 kHz) i kompresor. Jest jeszcze jeden końcowy kompresor na kanale master i to wszystko. Przyznaję, że nie mam większego pojęcia co robię, jeśli chodzi o kwestie związane z miksowaniem dźwięku.

Strojenie: drop A (DAEA)

Istotne informacje o sprzęcie:

Dźwięk złożony w programie Cakewalk [4]. Podejścia dźwięku i obrazu są osobne. Wideo złożone w programie OpenShot [5] z nałożonym rozmytym oryginalnym wideoklipem.


[1]: https://odysee.com/@pjjp:9/skynd-tyler-hadley-bass-cover:3
[2]: https://www.youtube.com/watch?v=-2wfIlIadjQ
[3]: https://auroradsp.com/en/plugins/25-mammoth-the-monumental-bass-plugin.html
[4]: https://www.bandlab.com/products/cakewalk
[5]: https://www.openshot.org/